Technologie określają stopień naszej znajomości danej dziedziny rozwoju wioski i umożliwiają odblokowanie nowych budynków. Wszystkie technologie rozwijamy wykonując powiązane z daną technologią czynności. Technologie dostępne w grze wraz z opisem oraz budynków i przedmiotów które odblokowują znajdują się tutaj:
Budynki
Technologia budynki powiązana jest z budynkami odpowiedzialnymi za produkowanie podstawowych zasobów, ich transportem oraz przechowywaniem.
Sposoby rozwijania technologii:
- Ścinanie drzew,
- Wydobywanie skał,
- Kopanie gliny,
- Konstrukcja budynków,
- Naprawa istniejących budynków.
Poniżej znajduje się pełna lista kolejnych etapów technologii wraz z budynkiem które odblokowują oraz schematami jakie można zakupić.
Ikona | Punkty | Odblokowany budynek | Schematy (cena) |
![]() |
50 | Magazyn na zasoby I | Łopata (50) |
![]() |
100 | Magazyn na drewno I | Prosty płot z patyków (100) , Prosty drewniany stołek (250) |
![]() |
250 | Prosty Dom | Płot z patyków (250) , Drewniany stół (500) |
![]() |
500 | Chata Wydobywcza | Drewniany płot (500) , Stojąca latarnia (800) |
![]() |
1000 | Magazyn na zasoby II | Ogrodzenie z bali (800) , Drewniany stołek (1000) |
![]() |
2500 | Magazyn na drewno II | Palisada (1000) , Drewniana ławka (1500) |
![]() |
5000 | Kopalnia | Kamienny płot (1500) , Latarnia (2000) |
![]() |
7500 | Dom | |
![]() |
10000 | Magazyn na zasoby III |
Przetrwanie
Technologia przetrwanie powiązana jest z budynkami odpowiedzialnymi za zdobywanie żywności oraz przedmiotami które można wykonywać w tych budynkach.
Sposoby rozwijania technologii:
- Polowanie na zwierzęta,
- Zastawianie pułapek,
- Rybołówstwo z wykorzystaniem sieci i włóczni.
Poniżej znajduje się pełna lista kolejnych etapów technologii wraz z budynkiem które odblokowują oraz schematami jakie można zakupić.
Ikona | Punkty | Odblokowany budynek | Schematy (cena) |
![]() |
50 | Domek Myśliwego I | Łuk (100) Paczka 50 kamiennych strzał(50) Pułapka na ptaki(80) Drewniane ognisko(30) |
|
500 | Chata Rybacka I | Długi łuk (500) Kamienne ognisko (150) Pułapka na szczury (200) Mała siatka rybacka (250) |
|
2500 | Domek Myśliwego I | Kamienna Włócznia (350) Łuk refleksyjny (1500) Średnia siatka na ryby (750) |
![]() |
5000 | Chata Rybacka II | Duża siatka na ryby (1500) |
Gospodarstwo
Sposoby podnoszenia technologii:
- Korzystanie z klepiska w stodole.
Ikona | Punkty | Odblokowany budynek | Schematy (cena) |
![]() |
5 | Magazyn na jedzenie I | |
![]() |
10 | Stodoła I | Mąka (50) |
![]() |
100 | Kurnik | Pasza dla zwierząt (50) |
![]() |
250 | Chlew | Pałka (50) |
![]() |
500 | Dom dla gęsi | Kicz (250) |
![]() |
1000 | Magazyn na jedzenie II | |
![]() |
1500 | Barn II | |
![]() |
2500 | Owczarnia | Nożyce do strzyżenia (250) |
![]() |
3500 | Obora | Wiadro (250) |
![]() |
5000 | Magazyn na jedzenie III | |
![]() |
6500 | Barn III |
Rzemiosło
Sposoby podnoszenia technologii:
- Tworzenie przedmiotów w stacjach.
Ikona | Punkty | Odblokowany budynek | Schematy (cena) |
![]() |
50 | Warsztat | Paczka 10 drewnianych bełtów (50) |
![]() |
100 | Szwalnia I | Lniana nić (50) Worek (50) Lniana tkanina (50) Prosta lniana koszula (200) Lniana koszula (250) Spodnie (200) Spodnie z onucami (250) Kapelusz futrzany (300) Czepiec (100) Słomiany kapelusz (50) Plaski kapelusz słomkowy (100) Buty (200) Proste buty (100) Futrzane buty (300) Grube skórzane rękawiczki (200) |
![]() |
250 | Tawerna I | |
![]() |
500 | Kuźnia I | Metalowa siekiera (250) Kilof (150) Kosa (250) Metalowy młot do budowania (350) Paczka 50 żelaznych strzał (250) |
![]() |
1000 | Szwalnia II | Wełniana nić(250) Prosta tunika (500) Nogawice (300) Wełniana tkanina (250) Tunika z krótkim rękawem (500) Tunika (700) Łączone nogawice (400) Kapelusz (200) Czapka (150) Czepiec (200) Kaptur (400) Futrzany kaptur (600) Futrzane buty (500) Buty (500) |
![]() |
2500 | Tawerna II | Podpłomyk (150) Podpłomyk z cebulą (200) Roladki owsiane (250) Chleb żytni (250) Chleb pszeniczny (300) Chleb wieloziarnisty (350) Biały chleb (350) |
![]() |
5000 | Kuźnia II | Metalowy nóż myśliwski (250) Metalowa motyka (350) Metalowa łopata (250) Metalowa włócznia (750) Kusza (1500) Paczka 10 żelaznych bełtów (500) |
![]() |
7500 | Szwalnia III | Filcowa kamizelka (1000) Pikowana kamizelka (1500) Kapelusz z klapami (300) Filcowy kapelusz (400) Czapka workowata (500) Długi kaptur (500) Długi skórzany kaptur (700) Gustowne buty (400) Buty szlachcica (500) Buty szlachcica (600) |
![]() |
10000 | Tawerna III | Rybna tarta (350) Owocowa tarta (400) Mięsna tarta (450) Mięsny placek (450) Ciasto owocowe (450) |