Ekwipunek – jak w każdej grze z tą mechaniką – to miejsce w którym odnajdziemy wszelkie trzymane przez nas przedmioty, ubrania, bronie itp. Postać posiada swój maksymalny udźwig determinowany umiejętnościami oraz przedmiotami, przedmioty założone, przedmioty w plecaku oraz przedmioty przypisane do slotów szybkiego wyboru. Dodatkowo w zakładce ekwipunku można podejrzeć wszystkie parametry dotyczące przetrwania.
Plecak
Plecak postaci zawiera informacje o aktualnie przechowywanych przedmiotach. Korzystając z przycisków A oraz D możemy przełączać kategorię. Kategorie przedmiotów w plecaku dzielą się na:
- Wszystkie,
- Bronie,
- Ubrania,
- Posiłki,
- Materiały,
- Inne.
Każdy z przedmiotów w plecaku jest dodatkowo opisany za pomocą kilku parametrów.
- Ikonka
- Nazwa
- Ilość
- Odżywczość – dotyczy tylko jedzenia, podana jest numeryczna ilość punktów głodu przywróconych po zjedzeniu danego posiłku,
- Kondycja – Aktualny poziom sprawności przedmiotu, gdy spadnie do zera przedmiot zostaje zniszczony, jedzenie natomiast ulega zgniciu,
- Cena – Jest to wartość zakupu, wartość sprzedaży jest obliczana na podstawie posiadanych umiejętności związanych z handlem
Przedmioty z plecaka możemy założyć (ubrania, bronie, sakwy, plecaki), lub spożyć (posiłki, zioła) wybierając interesujący nas przedmiot i używając domyślnie przycisku „F”. Możemy też wyrzucić przedmioty których chcemy się pozbyć, wybierając je i używając domyślnie przycisku „X”. Jeżeli przedmiotów w zbiorze jest więcej niż jeden, pojawi się suwak pozwalający nam na wybór ilości na której chcemy wykonać działanie.
Założone przedmioty
Znajdują się tutaj wszystkie przedmioty aktualnie założoną przez naszą postać. W zależności od tego jakie przedmioty mamy ubrane, wpływają one na statystyki naszej postaci takie jak tolerowana temperatura czy maksymalny udźwig.
Elementy jakie możemy założyć to:
- Czapka
- Kaptur
- Rękawice
- Buty
- Górna część stroju głównego,
- Spodnie
- Broń/narzędzie
- Kołczan
- Plecak
- Sakwa
Większość z nich możemy wytworzyć samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego stanowiska znajdującego się np. w szwalni.
Sloty szybkiego wyboru i parametry
Naszej postaci możemy przypisać do ośmiu przedmiotów do tzw. Slotów szybkiego wyboru. Mogą to być bronie i narzędzia które nasza postać od razu wyciągnie lub przedmioty pozwalające na ich użycie lub konsumpcję z których nasza postać skorzysta. Każdy slot opisany jest cyfrą od 1 do 8 i stanowi ona przycisk na klawiaturze którego należy użyć aby dany przedmiot szybko wywołać.
Pod slotami znajduje się lista parametrów powiązanych z kondycją naszej postaci a dokładniej:
- Zdrowie – Kiedy spandnie do 0 umieramy. Można je przywrócić odpowiednimi przedmiotami lub ziołami, np. babką lekarską.
- Głód – Kiedy nasz głód spadnie do 0 zaczniemy tracić zdrowie. Poziom zwiększamy jedząc wszelkiego rodzaju posiłki.
- Spragnienie – Adekwatnie jak z głodem 0 oznacza spadek zdrowia. Poziom zwiększamy pijąc wodę z naturalnego źródła, z bukłaku lub przez niektóre posiłki (np. jagody).
- Tolerancja temperatury – Tutaj mamy 3 kolory oraz strzałkę wskazującą obecny przedział w którym się znajdujemy, kolory są następujące:
- Niebieski – Za zimno, należy się ogrzać przez założenie dodatkowych ubrań lub przebywanie w okolicy źródła ciepła,
- Zielony – Odpowiedni, nie wymagane żadne zmiany
- Czerwony – Za gorąco, zdejmij nadmiar ciepłych ubrań (przeważnie po zimie).
- Zatrucie – Czas pozostały to zniknięcia zatrucia z naszego organizmu. Zatruć się można jedząc np. niedojrzałe jagody. W czasie zatrucia spada nasz poziom zdrowia. Zatrucie można zmniejszać jedząc niektóre zioła.
- Smród – Smród negatywnie wpływa na postrzeganie nas przez NPC. Zwiększa się naturalnie podczas wykonywania dowolnej czynności, zmniejszyć go można myjąc się w wannie.
Udźwig
Udźwig to inaczej maksymalna waga przedmiotów jaką możemy unieść wyrażana w kilogramach. Na początku naszej przygody udźwig postaci wynosi maksymalnie 35kg i potrafi być problematyczny w momencie gdy chcemy zacząć budować.
Są dwie sposobów na zwiększenie naszego udźwigu:
- Perk „Muł” z sekcji umiejętności „Wydobycie” (+5kg)
- Sakwy oraz plecaki (szczegóły poniżej)
Sakwy oraz plecaki zostały zaimplementowane w wersji 0.2.0.0. Gracz od tej pory może tworzyć przedmioty pomagające w dźwiganiu przedmiotów korzystając ze szwalni. Poniżej znajduje się pełna lista sakiew i plecaków które możemy stworzyć wraz z wymaganymi surowcami oraz wartością dodatkowego udźwigu.
Biorąc pod uwagę dostępne Perki oraz najlepszy plecak i sakwę którą możemy wytworzyć, nasz maksymalny udźwig zwiększa się do efektywnego 67,5kg:
- 35kg udźwigu podstawowego
- +5kg perk Muł
- +10kg Duża sakwa
- +20kg Duży zwykły plecak
- -2,5kg Waga sakwy oraz plecaka który nosimy zawsze przy sobie.