Ekwipunek

Ekwipunek – jak w każdej grze z tą mechaniką – to miejsce w którym odnajdziemy wszelkie trzymane przez nas przedmioty, ubrania, bronie itp. Postać posiada swój maksymalny udźwig determinowany umiejętnościami oraz przedmiotami, przedmioty założone, przedmioty w plecaku oraz przedmioty przypisane do slotów szybkiego wyboru. Dodatkowo w zakładce ekwipunku można podejrzeć wszystkie parametry dotyczące przetrwania.

Ekwipunek

  1. Plecak,
  2. Założone przedmioty
  3. Sloty szybkiego wyboru i parametry
  4. Udźwig i sposoby zwiększania

Plecak

Plecak postaci zawiera informacje o aktualnie przechowywanych przedmiotach. Korzystając z przycisków A oraz D możemy przełączać kategorię. Kategorie przedmiotów w plecaku dzielą się na:

  • Wszystkie,
  • Bronie,
  • Ubrania,
  • Posiłki,
  • Materiały,
  • Inne.

Każdy z przedmiotów w plecaku jest dodatkowo opisany za pomocą kilku parametrów.

  1. Ikonka
  2. Nazwa
  3. Ilość
  4. Odżywczość – dotyczy tylko jedzenia, podana jest numeryczna ilość punktów głodu przywróconych po zjedzeniu danego posiłku,
  5. Kondycja – Aktualny poziom sprawności przedmiotu, gdy spadnie do zera przedmiot zostaje zniszczony, jedzenie natomiast ulega zgniciu,
  6. Cena – Jest to wartość zakupu, wartość sprzedaży jest obliczana na podstawie posiadanych umiejętności związanych z handlem

Przedmioty z plecaka możemy założyć (ubrania, bronie, sakwy, plecaki), lub spożyć (posiłki, zioła) wybierając interesujący nas przedmiot i używając domyślnie przycisku „F”. Możemy też wyrzucić przedmioty których chcemy się pozbyć, wybierając je i używając domyślnie przycisku „X”. Jeżeli przedmiotów w zbiorze jest więcej niż jeden, pojawi się suwak pozwalający nam na wybór ilości na której chcemy wykonać działanie.

Założone przedmioty

Znajdują się tutaj wszystkie przedmioty aktualnie założoną przez naszą postać. W zależności od tego jakie przedmioty mamy ubrane, wpływają one na statystyki naszej postaci takie jak tolerowana temperatura czy maksymalny udźwig.

Elementy jakie możemy założyć to:

  • Czapka
  • Kaptur
  • Rękawice
  • Buty
  • Górna część stroju głównego,
  • Spodnie
  • Broń/narzędzie
  • Kołczan
  • Plecak
  • Sakwa

Większość z nich możemy wytworzyć samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego stanowiska znajdującego się np. w szwalni.

Sloty szybkiego wyboru i parametry

Naszej postaci możemy przypisać do ośmiu przedmiotów do tzw. Slotów szybkiego wyboru. Mogą to być bronie i narzędzia które nasza postać od razu wyciągnie lub przedmioty pozwalające na ich użycie lub konsumpcję z których nasza postać skorzysta. Każdy slot opisany jest cyfrą od 1 do 8 i stanowi ona przycisk na klawiaturze którego należy użyć aby dany przedmiot szybko wywołać.

Pod slotami znajduje się lista parametrów powiązanych z kondycją naszej postaci a dokładniej:

  • Zdrowie – Kiedy spandnie do 0 umieramy. Można je przywrócić odpowiednimi przedmiotami lub ziołami, np. babką lekarską.
  • Głód – Kiedy nasz głód spadnie do 0 zaczniemy tracić zdrowie. Poziom zwiększamy jedząc wszelkiego rodzaju posiłki.
  • Spragnienie – Adekwatnie jak z głodem 0 oznacza spadek zdrowia. Poziom zwiększamy pijąc wodę z naturalnego źródła, z bukłaku lub przez niektóre posiłki (np. jagody).
  • Tolerancja temperatury – Tutaj mamy 3 kolory oraz strzałkę wskazującą obecny przedział w którym się znajdujemy, kolory są następujące:
    • Niebieski – Za zimno, należy się ogrzać przez założenie dodatkowych ubrań lub przebywanie w okolicy źródła ciepła,
    • Zielony – Odpowiedni, nie wymagane żadne zmiany
    • Czerwony – Za gorąco, zdejmij nadmiar ciepłych ubrań (przeważnie po zimie).
  • Zatrucie – Czas pozostały to zniknięcia zatrucia z naszego organizmu. Zatruć się można jedząc np. niedojrzałe jagody. W czasie zatrucia spada nasz poziom zdrowia. Zatrucie można zmniejszać jedząc niektóre zioła.
  • Smród – Smród negatywnie wpływa na postrzeganie nas przez NPC. Zwiększa się naturalnie podczas wykonywania dowolnej czynności, zmniejszyć go można myjąc się w wannie.

Udźwig

Udźwig to inaczej maksymalna waga przedmiotów jaką możemy unieść wyrażana w kilogramach. Na początku naszej przygody udźwig postaci wynosi maksymalnie 35kg i potrafi być problematyczny w momencie gdy chcemy zacząć budować.

Są dwie sposobów na zwiększenie naszego udźwigu:

Sakwy oraz plecaki zostały zaimplementowane w wersji 0.2.0.0. Gracz od tej pory może tworzyć przedmioty pomagające w dźwiganiu przedmiotów korzystając ze szwalni. Poniżej znajduje się pełna lista sakiew i plecaków które możemy stworzyć wraz z wymaganymi surowcami oraz wartością dodatkowego udźwigu.

Ikona Nazwa Wymagane Surowce i poziom budynku Szczegóły
Sakwy
Mała Sakwa Mała sakwa Szwalnia I
Skóra: 4, Patyki: 1
+3kg udźwigu
0,25kg wagi
Sakwa Sakwa Szwalnia II
Skóra: 10, Żelazo: 1
+6kg Udźwigu
0,5kg wagi
Duża Sakwa Duża Sakwa Szwalnia III
Skóra: 12, Żelazo: 2, Lniana tkanina: 4
+10kg Udźwigu
1kg wagi
Plecaki
Zwykły Plecak Zwykły Plecak Szwalnia II
Skóra: 12, Patyk: 5, Lniana Nić: 10, Futro: 2
+15kg Udźwigu
1kg wagi
Duży Zwykły Plecak Duży Zwykły Plecak Szwalnia III
Skóra: 12, Patyk: 5, Lniana Nić: 16, Futro: 2, Lniana tkanina: 4
+20kg Udźwigu
1,5kg wagi

Biorąc pod uwagę dostępne Perki oraz najlepszy plecak i sakwę którą możemy wytworzyć, nasz maksymalny udźwig zwiększa się do efektywnego 67,5kg:

  • 35kg udźwigu podstawowego
  • +5kg perk Muł
  • +10kg Duża sakwa
  • +20kg Duży zwykły plecak
  • -2,5kg Waga sakwy oraz plecaka który nosimy zawsze przy sobie.